Prawdy i mity o pozycjonowaniu

Prawdy

  1. Pozycjonowanie ogranicza się do wyszukiwarki Google
  2. Prawda. Obecnie proces pozycjonowania ograniczony jest do wyszukiwarki Google z której korzysta 97,5% użytkowników (w stosunku do innych wyszukiwarek)

  3. Pozycjonowanie ma siłę
  4. Prawda. Wysoka pozycja w Google przekłada się bezpośrednio na wzrost oglądalności pozycjonowanej strony, co skutkuje pozyskaniem nowych klientów, budową wizerunku oraz poprawą rentowności firmy.

  5. Dzięki pozycjonowaniu to klient szuka nas
  6. Prawda. Największą zaletą pozycjonowania jest fakt, iż dzięki wysokim pozycjom docieramy do odpowiedniej grupy docelowej; pozycjonowanie sprawia, że już nie musimy szukać klientów - to oni znajdą nas.

  7. Pozycjonowanie jest skuteczniejsze od linków sponsorowanych
  8. Prawda. Statystyki mówią jasno: zdecydowana większość użytkowników klika w wyniki organiczne dostarczane przez wyszukiwarkę Google (wyniki dostarczane na podstawie algorytmu); linki sponsorowane są mniej skuteczne.

  9. Pozycjonowanie jest tańsze od linków sponsorowanych
  10. Prawda. Udane i trwałe pozycjonowanie jest zdecydowanie tańsze od inwestowania w kampanie Google AdWords (linki sponsorowane)

  11. Pozycjonowanie wymaga ciągłości
  12. Prawda. Aby pozycjonowanie było trwałe, należy pozycjonować systematycznie i konsekwentnie. Z każdym miesiącem pozycjonowania, efekty powinny być lepsze. Nie można wykonać pewnych działań i zapomnieć o dalszym pozycjonowaniu.

  13. Pozycjonowanie jest tanią formą reklamy
  14. Prawda. W porównaniu do innych form reklamy (reklama telewizyjna, reklama prasowa, reklama radiowa itp.)

  15. Pozycjonowanie wymaga specjalistycznej wiedzy
  16. Prawda. Bez znajomości mechanizmów, które rządzą wyszukiwarką Google trudno o skuteczne pozycjonowanie. Zdecydowanie proces pozycjonowanie powinno powierzać się osobom specjalizującym się w tej branży.

  17. Pozycjonowanie nie powinno być drogie na niszowe frazy
  18. Prawda. Niszowe, mało konkurencyjne, regionalne frazy nie wymagają dużego nakładu pracy. Za pozycjonowanie takich fraz nie powinny pobierane być duże opłaty.

  19. Nikt nie może zagwarantować danej pozycji w Google
  20. Prawda. Wyszukiwarka Google nie jest skażona sprzedażą miejsc w swoim rankingu dlatego użytkownicy darzą Google zaufaniem. Proces pozycjonowania polega na wspomaganiu pozycji - na wprowadzeniu strony na jak najwyższe pozycje wg swojego potencjału.

  21. Efekty pozycjonowania nie przychodzą od razu
  22. Prawda. W procesie pozycjonowania należy być cierpliwym. Pozycjonując dość agresywnie, pierwsze efekty można zaobserwować już po 14-20 dniach. Na stabilne efekty w niektórych przypadkach należy poczekać kilka miesięcy.

  23. Korzystanie z Systemów Wymiany Linków jest niebezpieczne
  24. Prawda. Google ma jednoznaczny stosunek do korzystania z Systemów Wymiany Linków: jest to nienaturalny sposób pozyskiwania linków. Korzystanie z SWL niesie za sobą zagrożenia związane z nałożeniem na strone filtru przez Google.

  25. Dobry sposób na linki - katalogowanie
  26. Prawda. Oficjalne stanowisko Google: Katalogowanie ma sens o ile są to dobre katalogi tematyczne, które wnoszą pozytywny wkład do internetu.

 

Mity

  1. Pozycja jest trwała
  2. Mit. Pozycje sie ciągle zmieniają, konkurencja też sie pozycjonuje więc nigdy nie możemy być pewni swojej pozycji. Mało tego: algorytm Google jest ciągle udoskonalany. Nie można zapewnić, iż strona zawsze będzie na tej samej pozycji.

  3. Pozycjonowanie to oszukiwanie wyszukiwarek
  4. Mit. Pozycjonowanie to działania, które wspomagają pozycje danej strony w wyszukiwarce Google. Działania polegają m.in. na poprawieniu pobieralności strony oraz jej widoczności; działania polegają na dobraniu odpowiednich słów kluczowych oraz na dostosowaniu kodu źródłowego strony do standardów stawianych przez Google; działania ukierunkowane są na zbudowaniu odpowiedniej popularności strony (odpowiedniej ilości linków)
    Stanowisko Google: Jeśli rozważasz zatrudnienie specjalisty ds. pozycjonowania, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Dobry SEO może pomóc ulepszyć istniejącą witrynę.

  5. Im więcej wizyt na stronie, tym lepsza pozycja
  6. Mit. Nie stwierdzono zależności między liczbą wejść na stronę a jej pozycją w Google.

  7. Aby strona została dodana do indeksu, trzeba ją zgłosić poprzez formularz
  8. Mit. Można, ale nie jest to konieczne. Wystarczy odpowiednia ilość linków na innych stronach i robot swobodnie zaindeksuje naszą strone.

  9. Ban od Google za nagły przyrost linków
  10. Mit. Za nagły przyrost linków można co najwyżej wpaść w filtr. Na bana trzeba mocniej "zapracować"

  11. Strony we flashu nie da się pozycjonować
  12. Mit. Na pewno pozycjonowanie takich stron jest ograniczone, jednak przy zbudowaniu odpowiedniej ilości wartościowych linków, strona ma szanse na satysfakcjonujące pozycje.

  13. Linki sponsorowane (Google AdWords) wpływają na wyniki organiczne (pozycjonowanie)
  14. Mit. Linki sponsorowane w żaden sposób nie wpływają na pozycjonowanie ani odwrotnie.

  15. Link z tagiem nofollow wzmacnia strone
  16. Mit. Nofollow znaczy, ze link ma być nieindeksowany - czyli nie wzmacnia strony

  17. Wysoki Page Rank = wysoka pozycja
  18. Mit. Stworzyliśmy odpowiednie modele ekonometryczne, które wykazały, że nie zawsze strona z wyższym Page Rankiem zajmuje wyższą pozycję od strony z niższym PR. Nie da się jednak zakwestionować faktu, iż Page Rank jest bardzo ważnym wyznacznikiem mocy strony. Warto zaznaczyć, że PR jest rzadko aktualizowany.

  19. Słowa kluczowe w metatagu keywords
  20. Mit. Google nie wykorzystuje metatagu keywords w ustalaniu rankingu witryn w wynikach wyszukiwania

  21. Kupię sobie pierwszą pozycję
  22. Mit. Google nie jest skażona sprzedażą miejsc w rankingu - nikt nie może "kupić" danej pozycji w wynikach organicznych Google.

  23. Musisz stworzyć mapę strony, aby wyszukiwarka Ciebie znalazła
  24. Mit. Owszem, mapa jest przydatna do lepszej indeksacji, jednak nie jest ona niezbędna. Dobre podlinkowanie w zupełności wystarczy do systematycznej indeksacji strony przez roboty Google.
 

Sprawdź pozycję strony:

Domena:

Słowo kluczowe:

Dokonaj bezpłatnej wyceny:

 

Adres strony:

Słowa kluczowe (po przecinku):


Budżet na pozycjonowanie:

Telefon:

Adres email:

Uwagi:


Klienci:

Aladyn
Studio Fryzur
Pizzeriaraptorius
agrikomp
astroarena
babilon
britishinstitute
hermaneducation
hemelos
memolia
glamour
Bike-Project
Cito-Krakow
Crossvet
English School
Eu-Rus
Savio